BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Mariaus Ivaškevičiaus ir Oskaro Koršunovo tandemas užprogramuotas sėkmei. Tai tas profesionalumas, lygis, kurio norisi, kurio laukiame ir tikimės ateidami į spektaklio premjerą. Ateiname į premjeras be jokio išankstinio nusiteikimo, nusistatymo, skeptiškumo, tokie nuoširdūs, atviri ir priimantys viską, kempinės mes ar lyg švarūs rašalo sugertukai.

Naujausias šio dueto spektaklis “Rusiškas romanas” - fantastinis naujojo teatrinio sezono fejerverkas Lietuvos teatro pasaulio padangėje. Tuk tuk, tuk tuk, tuk tuk - kelionė senojo geležinkelio bėgiais, kietų medinių suolų vagone, pilname žmonių, dar juodai apsirėdžiusių našlių, į istoriją, į vieno žinomiausių pasaulyje Rusijos rašytojo Levo Tolstojaus ir jo šeimos gyvenimą. Euforija nuo pat pirmų spektaklio sekundžių, taip jaučiausi iki pat pabaigos.

Puikūs aktoriai ir jų jautrumas, šviesos sprendimai, scenografija, dekoracijos, siužetas, kokybiški dialogai ir monologai. Jei jūs vis dar svarstote ir abejojate, ar verta leistis į šią istorinę kelionę, ar tikrai patiks rašytojo žmonos ir jų vaikų gyvenimo epizodai, vien skaitant kažkur mažumėlę gali pasirodyti neįdomu, nuobodoka ar net gi snobiška. Anaiptol. Tai taip įdomu ir netikėta, iš tiesų praturtino ir suteikė ne vien žinių apie vieno ryškiausių asmenybių gyvenimą, jo žmonos likimą ir sunkumus, gyvenant su tokio ryškumo personalija, kuriam labiausiai rūpėjo jis pats, o ar mylėjo ką nors? Kažin.

Tai siūlau nedvejoti ir paskubėti pirkti bilietus, nes net neabejoju, kad jų artimiausiu laiku nebeliks. Jūs ne vienintelis, kuris susidomės, nes tikiu, kad ovacijos sklis ir jau sklinda toli, triukšmingi “bravo” jau nuo šio sekmadienio ir pirmadienio, kai visi buvę premjeroje dalinsis savo įspūdžiais ir lygiai taip pat, kaip aš čia, karštai tikins, kad kiekvienas turėtų tai pamatyti, kam patinka aukšto lygio profesionalų teatras.

Spektaklis nėra trumpas, tą momentą taip pat turėkite mintyse, planuodami savo turtingą vakarą, spektaklio pabaiga 22:30, o euforija, žinoma, individualiai. Jei atvirai, tai spektaklis galėtų trukti ir dar ilgiau.

https://www.rusudrama.lt/spektakliai/rusiskas-romanas

Rodyk draugams

“Naujausia Vilniaus mažojo teatro premjera – spektaklis „Manno laimė“ – sukurtas pagal ankstyvąsias garsaus vokiečių rašytojo, Nobelio literatūros premijos laureato Thomo Manno noveles. Novelės „Valia būti laimingam“, „Nusivylimas“ ir „Kerštas. Novelistinė studija“.” Režisierė – Gulnaz Balpeisova. Kalu kol šilti šio vakaro spektaklio įspūdžiai.

Patiko aktoriai, dekoracijos ir gyvo garso violončelės melodijos. Pastaruoju metu VMT dažnai naudoja šį labai neblogą spektaklių paspalvinimo motyvą - gyvą garsą, tad jau nebe stebina, bet vis tiek malonu.

Spektaklis nepatiko, ir, mano, žinoma, lai subjektyviu vertinimu, tai vienas silpniausių Mažojo teatro spektaklių jo repertuare. Vos vienos dalies, vos pusantros valandos, o tuo pačiu toks ilgas… Ne, ne laiko prasme, o turinio. Tai buvo taip nuobodu, toks primityvokas savo siužetu, kuris toks banalus, kad norisi net verkti nuo jo banalumo, vis kirba mintis, na kada tai baigsis, kiek gali vargti šaunūs aktoriai, kuriems tenka toks vargas - išlaikyti pauzes, pasakyti žodį, išmaigyti molį.

Ir tame visame procese pradėjau net abejoti, ar tikrai vokiečių rašytojas T. Mannas buvo toks primityvus. Nesu skaičiusi jo kūrybos, tad susilaikysiu nuo tolimesnių rašytojo novelių vertinimų, tad vertinu tik spektaklį “Manno laimė”. Tie tokie rodos dirbtinai ištempti monologai ir dialogai, kad laukiau tos pabaigos, nes neblogai migdė, ypač pabaigoje.

Šis spektaklis labai tiktų jaunimui, dar nelabai daug mačiusiam žiūrovui arba tokiam žiūrovui, kuriam norėtųsi kažkuo paspalvinti nuobodžią rutiną, tad štai toks spektaklis, dar viena proga užsidėti “varnelę”, kad buvo teatre, ne per ilgai, pusantros valandos. Pailsėjo, pamiegojo, nieko pernelyg negavo. Tad nerekomenduoju “Manno laimė” kokybiškų spektaklių gerbėjams, taip pat tiems, kurie nenori nuobodžiauti, knapsoti, migdytis, nekantriai laukti pabaigos, o prasmingiau galėtų praleisti tą vakarą.


Rodyk draugams

Renginiuose ir lėktuvuose (ir kitur) yra labai geras dalykas - tai kėdės, sėdynės su porankiais arba dar tie priedai vadinami ranktūriai. Tai gali būti vieta, kur patogiai pasidedame alkūnes, atsiremiame. Bet tuo pačiu tai yra atskyrimas vienas nuo kito, tai yra toji riba, kuri padalina zonas, sudaro bent kažkokį barjerą, kur tavo yra tavo. Tavo vieta, kuri apsiriboja porankiu, toji zona, kuri aiškiai apibrėžta.

Pakalbėkime apie alkūnių karus :D

Esu labai nepakanti tuomet, kai mane kas nors liečia. Negaliu to pakęsti nei fiziškai, nei emociškai. Gyvenime yra momentų, kai tai malonu, priimtina, kai gera, kai tai liečia šeimos nariai, mylimi žmonės, grožio procedūrų darytojai ir pan.. Bet jei trinasi, liečia, stumia, braunasi, pastumia svetimi, man labai blogai. Dar nuo jaunystės laikų negalėjau pakęsti to intymumo viešajame transporte, net tuomet, kai su pinigais būdavo itin striuka, leisdavau sau tokią prabangą - mikriuką, kad bent kažkiek atsiriboti nuo tų grūstynių, stumdymo ir kojų mindymo. O jau kai sėdau į automobilį ir tapau nepriklausoma nuo to diskomforto, tai buvo pati laimingiausia mano gyvenimo diena per tą prizmę. Jei kur gatvėje kliudo, parduotuvėse, intensyviose vietose, kur daug žmonių, man tikrai labai nepatinka. Visokios mugės yra tikras išbandymas ir susitaikau su tuo laikinu nepatogumu vardan kitų dalykų, bet niekada nesiveržiu į tą stumdymą ir grūdimosi procesą.

Kai perku vietą į renginį, kur konkreti salė su savo vietomis, kai perku vietą lėktuve, tai tikrai džiaugiuosi, kai yra ar kad apskritai yra porankiai, ne visur jie būna. Nes jie sutekia bent kažkokį atsiribojimą nuo galimo kontakto. Tad įsivaizduokite tą jausmą, kai šalia esantis žmogus ne tik kad pasideda alkūnę ant porankio, bet dar ir remiasi ja į mane, baksnoja, duria, trinasi, judinasi toje kėdėje. Tiesiog okupuoja tą porankį, lyg jis būtų jo vienintelio. Ir dar gi kaip pasitaiko, tipo, kas pirmesnis, tas gudresnis, kas pirmas užsiėmė porankį, tas ir yra jo šeimininkas :D

Man šimtas metų tas porankis. Galiu sėkmingai būti ir be jo. Sėdėti, džiaugtis, kad jis yra, bet nesiremti, jei ten šalia sėdi kitas žmogus. Ir kaip pasitaiko, kartais, kai tenka pajusti tą trynimo ir badymo alkūne jausmą, o juk yra žmonių, kurie ramiai vietoje nenusėdi, jie visą laiką malasi toje kėdėje, bet ya tokių, kurie nesimala, tiesiog rymo atsirėmę į… mane :D Žinote ką darau? O gi paprašau, kad manęs neliestų, kad ar galėtų manęs neliesti, prašau, tikrai labai kultūringai ir ramiai, be lašo pykčio ar kokiu nors nesaikingu tonu. Labai ramiai, aiškiai, suprantamai. Visada patraukia. Paskutinį kartą, kai tai atsitiko, kai prašiau labai aktyvaus alkūnės ir besimuistančio kūno savininko, čia toje LNOBT operoje apie Nepriklausomybės aktą šimtmečio proga, tas vyras, lyg ir normalus iš pirmo žvilgsnio, jis iš manęs pradėjo juoktis, šaipytis, kitiems savo kompanjonams dalintis, kad tik pamanyk. Jis niekaip negalėjo suprasti to prašymo ir kad man nemalonu, kai jis badosi su alkūne į mane. Pradžioje net nepatraukė tos alkūnės, va kaip, toliau mane lietė. Bet po to nusiramino, įvertino situaciją ir ne tik kad patraukė, bet po pertraukos persėdo į kitą vietą, kur galėjo ramstytis į savą žmogų.

Suprantu, kad kitiems dzin dzilin šitie kontaktai, kai kiti liečiasi, kai brukasi, kai krauna alkūnes ar pan.. Tai šis įrašas skirtas tiems, kurie niekada nesusimąstė apie tai, o ką jaučia kiti. Ir dar tiems, kurie tokie kaip aš, kuriems tenka kažkuria prasme kovoti už savo erdvę, kad ir kokia nedidukė ji būtų, net jei ji tik ten, kur tik tos sėdynės dalis.

Rodyk draugams

šampanas

Senokai nerašiau apie putojančius. Man visai negėda prisipažinti, kad internetinėje sferoje tai dariau viena pirmųjų, nes niekas pas mus apie juos nerašė, tikėtina, nevartojo, nebuvo Lietuvoje jokių šampano ir putojančių gėrimų tradicijų, nebuvo tokio asortimento, jis buvo klaikiai skurdus, o aš esu prisiekusi daugel metų gerbėja. Rašau apie saikingą ir atsakingą vartojimą, nepamirštam esminių dalykų. Ir tie putojantys buvo, patikėkit, kompanijose ir kitur, ganėtinai “nišinis” gėrimas. Jo nenorėjo niekas ir niekam jis nepatiko. Ką girdėjau, kad nuo jo skauda galvą (nuo saldaus ar “pusiau” kokio neaiškaus birzgalo visad skaudės), visokios kitokios priežastys, bet dažniausiai ši. Po truputį bent jau savo rate įsukau tą madą, kad yra labai gerų ir vertų dėmesio, tik reikia atrasti. Ir niekada niekada neskaudės nei galvą, nei skrandį, nei bus rytinių pasekmių. Reikia rinktis kokybiškus ir žinoti, kad tai yra geras pasirinkimas, geresnis, nei koks nors… Na, dabar nelįsiu į kitų gėrimų gerbėjų darželį.

Vilniaus renginių vietose taip pat yra tradicija prieš renginį ar pertraukos metu išgerti kokią taurę kitą putojančio. Bet ne visos įstaigos sugeba patenkinti šį poreikį. Geriausias ir protingiausias požiūris ten, kur yra senos ir teisingos tradicijos. Vilniuje visad smagu gurkšnoti LNOBT ir LNDT, šiuose teatruose, dar VMT, Kongresų rūmų taip pat nepamirštu paminėti. Ten visur toks gerumas, labai geri ir teisingi pasiūlymai, kokybiškas skonis, subalansuotas, ne koks pigus viau atsiprašant “rašalas”, o būtent, atsakingas požiūris į išlavintą meno gerbėjų skonį, kuris palaikomas ir šioje sferoje. Tradicijos yra tradicijos. Dabar nevardinsiu gėrimų pavadinimų, nes nieko čia nereklamuoju, tiesiog rašau savo patirtį ir pastebėjimus.

Baisiausias požiūris “Vaidilos klasika” fojė bariuke. Toks jausmas, kad iš viso plačiausio ir spalvingiausio putojančių asortimento išsirinko tai, kas absoliučiame dugne, ko tikrai niekam nereikia, tikėtina, net parduotuvės asortimente to nerasi, nei visose save gerbiančiose vynotekose. Matyt išsirinko patį pigiausią š. Tokio šlykštumo gėralo niekur nėra, tik ten. Todėl, ką gi, kai ten būnu - priverstinė abstinencija. Kai lankausi šioje renginių vietoje, vis užklumpa mintis, parašyti na tipo kur į skundų ir pagedavimų knygą :D Pakeiskite tą klaikybę ir kuo greičiau. Jei skaitote kas nors iš ten, tai išgirskite, Vaidilos, padarykite gerą darbą ir nenuvilkite gerbėjų, keiskite putojantį š į putojantį su kokybės ženklu. Jūs patys bent ragavote kuo prekiaujate, ką ten pilstote?

Dar iš baisesnių patirčių - Rusų dramos teatre. Ten buvo kiek kitaip nei Vaidilose, ten dominavo viskas “pusiau”, tai kas pusiau saldu, po to kažkuriuo metu atsirado, pramušė, pusiau sausas daiktas, bet čia bent kažkoks proveržis toje sferoje, bet gi kas žino putojančių gėrimų tradiciją, tai niekada nesirinks “pusiau”. Žinoma, čia skonio reikalas, bet na taip, pusiau sausas geriau nei pusiau saldus. :D Senokai ten degustavau, bet berods geresnė situacija nei Vaidilos klasikoje, bet ne geresnė, nei apskritai galėtų būti.

Rodyk draugams

Šeštadienį mačiau dar vieną iš tiesų lauktą teatro premjerą. Spektaklis “Dreamland” tapo jau trečiuoju tokio tipo formato spektakliu, kuris buvo pademonstruotas būtent šioje LNDT Mažosios salės scenoje. Koks čia formatas? Kai konkrečios užduotos temos formate žmogus - ne aktorius pasakoja savo gyvenimo istoriją. Buvo migrančių valytojų, tvarkytojų, slaugių Graikijoje dirbančių tema “Švarus miestas”. Rašiau apie tai http://subjektyvi.blogas.lt/spektaklis-svarus-miestas-ir-teatro-festivalis-sirenos-8581.html Šis buvo pats geriausias apskritai iš visų regėtų. Antrasis - “Žalia pievelė”, apie Visagine gyvenančių ir susijusių su Ignalinos atomine elektrine darbuotojų pasakojimai. Šis spektaklis taip pat labai patiko ir anksčiau jums esu rekomendavusi eiti ir pamatyti. http://subjektyvi.blogas.lt/spektaklis-zalia-pievele-pagal-ignalinos-atomines-elektrines-darbuotoju-ir-visaginieciu-pasakojimus-9108.html

Spektaklis “Dreamland” taip pat paliko neblogą įspūdį, nes iš tiesų buvo įdomu klausytis tikrų Lietuvos imigrantų istorijas, matyti juos, taip sklandžiai ir be užsikirtimo dėstant savo gyvenimo epizodus. Patiko tai, kad spektaklyje žmonės kalba sava kalba, tas suteikė gerojo kolorito ir atitinkamos nuotaikos. Patiko vizualika, visas sprendimas ir apskritai, kad teisingai pasirinkta ši ganėtinai aktuali šių dienų tema.

Kas dar sykį pasitvirtino, o tai bandė paneigti, tuos stereotipus apie pabėgėlius, perbėgėlius, ekonominius migrantus vardan sotesnio gyvenimo, o ne dėl karo, dar bandė paneigti stereotipus apie musulmonus, apie rusus taip pat. Tai šitas momentas akivaizdžiai nepavyko. Jokie stereotipai nebuvo ištrinti, sunaikinti, absoliučiai. Kiekvienas atvykėlis dėsto savo tiesą, savo “politiką”, turi savitą filosofiją, ir jie visi akivaizdžiai čia yra laikini, šioje žemės dalyje, tiesiog užsuko į svečius, kurį laiką užtruko, bet nesiruošia čia pasilikti. Nelaimingi žmonės, susiklosčiusių aplinkybių įkaitai, o dalis patys tokiais norėjo tapti, siekė to, mokėjo kontrabandininkams už atvykimą į Lietuvą. Studentė su hidžabu iš Turkijos bandė įrodyti savo laisvę, bet deja, nepavyko ir tai. Buvo gaila klausytis moters, kuri nori tapti civilizuota šiuolaikinės civilizuotos Europos dalimi, bet niekaip negali išlipti iš savo archetipinių rėmų, blaškosi ten ir tiek, vargšė.

Svečias iš Libano nuplikė manau ne mane vieną tuo verdančiu vandeniu, na ne tiesiogiai, bet žodžiais, kai pradėjo aiškinti, kad Lietuva gerokai didesnė už Libaną, kuris šešis kartus mažesnis, o Libane gyventojų žymiai daugiau nei Lietuvoje. Ten dabar daugiau nei 6 mln., čia rašau bendram supratimui. Na tai kadangi mūsų šalis turi tiek laisvos ir neapgyvendintos žemės, tiek erdvės, o gyventojų visai mažai, tokia gera ir puiki šalis, kodėl gi nepriėmus visų norinčių čia įsikurti. Norėjau atsistoti ir išeiti, tą pačią akimirką, kai tai išgirdau. Na nieko sau, galvojau, bet ir drąsus scenoje dėstyti tokius dalykus. Gaila, sėdėjau pirmoje eilėje, nemačiau kas dedasi už nugaros, gal ten žiūrovai stebėjo ir klausėsi tai akmeniniais veidais?

Jei aš čia spoilerinau, tai atleiskite man už tai, bet negaliu sulaikyti emocijų rašydama savo įspūdžius, kuriuos ir taip saikingai išdėsčiau, nes galiu labai plėstis ir papasakoti viską, kas ten dėjosi :D Bet palieku jums, nes tikrai bus tokių, kurie dar tik eis ir kur tuomet intriga, jei pasidalinsiu visomis razinomis.

Daugiau apie spektaklį skaitykite čia http://www.teatras.lt/lt/spektakliai/dreamland/

Rodyk draugams

Viena laukiamiausių serialinių naujienų - “Cocaine Godmother” su Catherine Zeta -Jones - narkotikų baroniene priešakyje. Tai biografinė istorija apie žymiausios pasaulyje narkomafijos prekeivės Griselda Blanco Restrepo iš Kolumbijos gyvenimą. Griselda pirmoji sugalvojo dideles kokaino partijas per sieną pervežinėti moterų apatiniuose drabužiuose. Laikui bėgant net gi atidarė apatinių drabužių parduotuvę, kurioje prekiavo paturbintais apatiniais - su slėptuvėmis narkotikams - kišenėlėmis. Policijos nesutramdomą veikėją 2012 m. Medeline sušaudė du pro šalį važiuojantys kileriai. Kas yra prisiekęs serialo “Narcos” gerbėjas, kas seka apie narkotikų prekeivės - karalienės iš Meksikos, Teresos Mendoza, gyvenimą, draminiame veiksmo seriale “Queen of the South”, tas turėtų įsijungti priminimą. Sausio mėnesį startuoja dar vienas, tikėtina, kad net labai neblogas serialas, anonsas jau čia.

Rodyk draugams