BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Mano rašinėlis apie Romą nebus toks, kokius įprasta rašyti, nuosekliai ir papunkčiui “reikia pamatyti tą ir aną”. Tokios informacijos gausa ir šioks toks sausumas - prašom į atvirus internetinius vandenynus. :) Tiesiog, kaip dažniausiai, bus šioks toks minčių lietus ar kratinys, nes niekas pas man nesusigulėję, viskas šviežia, o kai šviežia - tai dar yra įkvėpimas, o po to pamiršiu kaip ten kas buvo ir iš viso nerašysiu, kaip kad neparašiau daug ko apie Milaną, Veneciją, Veroną ir kt. miestus. Bet va paminėsiu Milaną prie progos, kaip palyginimą, nes du populiariausi skrydžiai į Italiją. Lankytinos vietos, ką valgyt ir koks šopingas. Šopingas šį kartą mums iš viso nerūpėjo, viskas buvo spontaniškai ir jei kas pakeliui įkrisdavo. Taip pat nerūpėjo “ardymasis” dėl būtinybės griūk - alpk aplakstyti visas Romos vietas ir po to palaimingai deklaruoti, kad “buvau”, o tiksliau užsidėjau varnelę, nes buvimas ir “buvimas” - tai absoliučiai skirtingi dalykai. Tą sakiau, sakau ir sakysiu visada.

Ištrūkom penkiom dienom ir to tikrai buvo maža, kad pasimėgauti viskuo, ką gali duoti Roma. Taip, nusivarėm nuo kojų, nes kasdien labai daug vaikščiojome, skersai išilgai, kas (man) neįprasta, nes šiaip esu prie tinginio. Bet tas “šliaužiojimas” - tai buvo kertinė mūsų programos dalis. Mes tik dėl to ten ir važiavome - “šliaužioti” po Romą ir mėgautis architektūra, dar pašildyti kaulus ir su kaupu prisigaudyti saulės (lepino kasdien, ir tai buvo vienas geresnių dalykų), dar pasimėgauti itališka virtuve, dar pagurkšnoti (aš) prosecco visur kur įmanoma ir (vyras) grapos bei vyno gaudyti įvairių skonių, ir būtinai tai daryti ten, kur vaizdai būtų verti jei ne milijono (/-ų), tai bent jau džiugintų akį, ar tiesiog kokioje nors vietinės reikšmės vynotekoje, kur jaukumas ir nuoširdus nekomercinis aptarnavimas. Dar buvo poreikis medituoti prie kokio nors kampo ar balkonėlio, ar arkos, ar tiesiog visur, nes grožiai kiekviename kieme ir užkaboryje, lėtai, neskubant, neiškišus liežuvio lekiant nuo fontano iki aikštės, o ramiai ramiai. Pavyzdžiui tyrinėjant kokias nors masyvias nesuvokiamo senumo ir kirvarpų išgraužinėtas duris. :) Ar eiti ratais, siauromis gatvelėmis, atrasti mažulytę vietinio kvartalo reikšmės taverną. Dar parymoti antikvaro krautuvėlėse ir dar daug ką.

Todėl į Romą reikia lėkti žiemą. Arba ankstyvą pavasarį, vėlyvą rudenį, kai Lietuvoje šalta, tamsu, niūru, depresinės nuotaikos, o ten… Italija Europoje unikali tuo, kad ten daugiausia saulėtų dienų metuose, ir tai puikus kontrastas mūsų kraštui. Dabar ten ankstyvasis pavasaris, šilta, smagu, kelia ūpą. Dieną +14-16, vakarai vėsesni, dabar žydi pienės ir saulutės. Su lengvais mokasinais ir lengvu vilnoniu paltuku labai komfortiška, bet ir tai vietomis būna karšta, kai saulė užkaitina taip uch, bet po to labai smagu užsisegti, kai vakaro vėsa. V.ž. oras - pasaka. Toji pasaka jaučiama dar ir tada, kai lankai tas garsiąsias vietas, aikštes, fontanus ir tvirtoves, kurių apstu. Nes nepakeliamas karštis, kuris pliekia vasarą, yra “peilis” ir nuovargis, daug kas nublanksta. Mes šią vasarą per pačius karščius “šliaužiojome” po Veneciją ir Veroną, taip jau susiklostė aplinkybės, tai nerekomenduoju ir nesiūlau pakartoti. Pusės grožio per tą tvankumą ir turistų gausą nematai, na koks ten malonumas “sušutus” ir žliaugiančiu prakaitu grožėtis kokiu balkonėliu, ar stumdytis tarp turistų, eiti kilometrus. O va dabar - pasaka, rekomenduoju, nesustokit, jei svarstote. Turistų skaičius proto ribose, nes ne atostogų metas, ko jiems ten būriuotis :)

Na ką. Viską ką rašo kiti apie svarbius punktus, kaip antai: Termini stotis (centriukas), aiškus metro, lankytinos vietos - gerai, reikia fiksuotis, kad nepasimesti. Išgirtasis “Roma Pass” - trijų dienų galiojimo bilietas, su kuriuo gali “nemokamai” naudotis viešuoju transportu (metro, kažkokiais autobusais) ir du pirmus muziejus aplankyti nemokamai bei eiti ten be eilės… (tipo, keliautojai kažkodėl pamiršta, kad jau susimokėjo :D ), kuris mums visiškai neapsimokėjo. Ir parašysiu kodėl. Visų pirma - mes gyvenome pačiame centre, netoli Koliziejaus, tai gi, mums su taksi važinėti atgal į viešbutį (nusikalus po visų “šliaužiojimų”) labiau apsimokėjo, ne vien tik pinigine išraiška (keli papildomi eurai už pristatymą “iki durų” yra neįkainojami po visos dienos piligriminės kelionės), nei belstis vėlai vakare su persėdimais metro ar gaudyti autobusą, o po to dar eiti iki durų. Nuovargis ir nesaugumo jausmas, čia juk didmiestis, su įvairiu kontingentu. Ar dar blogiau, po mini šopingo su tais krepšiais - nesąmonė.

Toliau. Nusipirkęs tą kortelę, kuri kainuoja 30 eurų, esi kaip ir įsipareigojęs ją išnaudoti, juk pinigai AVANSU jau sumokėti, kas nervina, o tai ne visada sutampa su tavo gyvenimo ritmu, t.y. gyventi kaip nori ir eiti kur nori. Ir pagrindinis tos kortelės minusas - geras oras. Ta prasme, kad jei Romoje geras oras (o jis geras beveik visada :D ), norisi visur visur vaikščioti atvirose erdvėse, kas užima laiko, norisi leisti ten laiką, be streso ir įtampos, kad kažkur nespėjai, pavėlavai. Erdvės tai nemokamos. Bet sąlyginai, nes yra miesto taksa. Mes, išvažiuodami iš viešbučio, už buvimą Romoje sumokėjome 24 eurus (keturios naktys, du žmonės, tai faktiškai 3 eurai už parą). Tai reikia turėti omeny ir nepamiršti įtraukti į papildomų išlaidų krepšelį.

Pagrindinės lankytinos vietos, neskaitant Koliziejaus vidurių, Palatino kalvos, Forumo, Vatikano muziejaus ir Sant’ Angelo tvirtovės (kas yra Vilniaus Gedimino pilis padidintam variante) ir kt. kur mokama, yra nemokamos. Panteonas,  Švento Petro bazilika Vatikane, fontanai, bažnyčios, aikštės, parkeliai ir t.t. - nemokamai. Į Sant’ Angelą eilės iš viso nebuvo, prie Koliziejaus šiek tiek buriavosi, bet eilė tokia sparti, kad daugiau pusvalandžio neužtruksi. Gal kokią vasaros karštą dieną verta pirkti tą pasą vien dėl to, kad nestovėti eilėje į Koliziejų, t.y. nusiperki galimybę eiti be eilės :)

V.ž. tas “Roma Pass” yra dar vienas italų viliotinis ir paskaičiuokite sau, ar jums to tikrai reikia. Neatkalbu, bet tiesiog rekomenduoju pasvarstyti ir teisingai susiplanuoti jo panaudojimo grafikėlį. Jei gyvensite kažkur labai toli nuo centro ir teks daug važinėti, tada gal ir verta. Bet. Nuo oro uosto iki Termini stoties tas pass negalios, jei važiuosite su Express traukiniu, kas kainuoja 14 eurų/asm., bet greičiausiai atyksta į stotį, per 30 min. be sustojimų. Kitos transporto priemonės kainuos kiek pigiau, tačiau teks taikytis prie išvykimo laiko, kelionė truks žymiai ilgiau. Prieš lipant į traukinį privaloma pažymėti bilietą komposteriu, stovi priekyje traukinio.

Patiko saugumas. Visur mieste nemažai karabinierių, tai ten, tai šen pravažiuoja jų budintis automobilis, užtikrinantis ramybę. Iš esmės mieste jautiesi ramiai. Vakare į metro nesileidome, tai negaliu komentuoti naktinės atmosferos. Suvenyrų pardavėjai - emigrantai kartais pakyrėdavo, su savo skarom, bet nepiktybiniai ir neverta net gaišti laiko komentarams.

Kaip be ypatingų pastangų organizuotis savo lankytinų vietų maršrutą. Tas paprastai tinka visiems lankytiniems miestams. Jei visai nėra laiko arba yra, kaip įprasta, tai jūsų viešbutyje ar artimiausiame turistų info centre pasiimate miesto žemėlapį, kur išskirtos visos svarbiausios lankytinos vietos, taip pat yra metro planas. Tokie žemėlapiai yra iš esmės visur. Net einant iš lėktuvo oro uoste, jie būna kaip lankstinukai pamėtyti/pakaišioti tai ten, tai ten. Tai gi, žiūrite į žemėlapį ir formuojate savo kelią, kad būtų kuo optimalesnis maršrutas, kad viskas būtų pakeliui, su mažais nuklydimais. Blaškytis po visą svetimą didžiulį miestą tikrai nėra prasmės.  Be to, jei maršrutą organizuojatės namie, ramiai prie kompo, jei labai tinginys skaityti visokių forumų temas, atsirinkinėti tarp blevyzgų tikrai reikalingą info, atsidarote betkurios kelionių agentūros (kuri veža į tą miestą ir siūlo ekskursijų planą) puslapį, ten labai koncentruotai ir aiškiai surašyta viskas, ko reikia, dar pravers Wikipedia. Net jei viską labai akylai fiksuosit, jausitės pasikaustę svetima patirtim, vis tiek kažkur išsidursit, čia jau kelionių klasika. Juk kelionė - tai egzaminas, ir žinių egzaminas. Nes viskas, ką patiriame savo kailiu, yra unikali patirtis ir pamokos. Antrą kartą nekartosim, bet kažin ar pabuvosim :)

Tęsinys kitoje temoje, o tai ir taip daug.

Patiko (30)

Rodyk draugams

Komentarai (9) apie "Visi keliai veda į Romą"

1.   Skaitytojas rašė:

Sveiki,
    gal galite pasidalinti viesbucio pavadinimu :)

2.   ALGdas rašė:

Daug prirašyta apie Romą, o naudos, kaip sakoma, mažai - tik išvardyti pavadinimai, žodžiai: fontanai, aikštės, bažnyčios, bet niekas neaprašyta smulkiau.O buvusiam Romoje jau senokai būtų įdomu ne tik abstraktūs pavadinimai.Matot, mes buvome Romoje su kelionių agentūros autobusu.

3.   Subjektyvi rašė:

Juk rašiau, kad “Tokios informacijos gausa ir šioks toks sausumas - prašom į atvirus internetinius vandenynus. ” Visi pavadinimai ir adresai likusiuose 98 proc. šaltinių, kuriuos beje ir paminėjau :) Čia nebuvo tikslas sudaryti kelionės planą. Tai tiesiog mano asmeniniai pastebėjimai ir šiokie tokie patyrimai bei patarimai, kurie galbūt kažkam bus naudingi. Nes apie tam tikrus momentus, ką aš rašau, kiti nerašo, bent jau kiek teko skaityti.

Skaitytojau, viešbutis “Forum Roma” http://www.hotelforum.com/ Vienas iš privalumų - nereali terasa su “milijono” verta panorama. Pusryčiai “kontinentaliniai”, viešbutis senas, bet gera lokacija, kasdien keičiami rankšluoščiai, tvarkingas. Šalia Senamiestis ir metro stotelė. Ir viena geresnių tavernų :) Apie tai dar parašysiu.

4.   Basa rašė:

Pati vos prieš porą dienų grįžau iš Romos. Nuostabus miestas! Buvome apsistoję netoli Termini stoties (beje, dažnai turistai bijo šito rajono, bet anot pačių italų tai vienas iš saugesnių rajonų, nes jame telkiasi daug ambasadų) Hotel Romae, 3* viešbutis, jaukūs, tvarkingi kambariai, 5 nakvynės be pusryčių mums kainavo ~200 eurų. Siūlau pusryčių viešbutyje net nužsisakinėti, nes, kiek teko girdėti, Italijoje dažniausiai tai sintetinis kruasanas ir kava :) O prieš kelionę didžiai rekomenduoju pirmiausiai susidaryti ne lankytinų paminklų sąrašėlį, o vietų, kuriose būtų galima skaniai ir už logišką kainą pavalgyti. Toli gražu ne kiekvienoje ledainėje ledai skanus, kaip ir ne kiekviename restorane valgomas risotto :)Viva Italia! :)

5.   Subjektyvi rašė:

Basa, dėkui už komentarą ir idėjas. O apie ledaines, skanaus ir nelabai skanaus maisto vietas ir kt. bus sekantis įrašas ;)

6.   dowwe rašė:

mmm labai savitai įdomus pasakojimas :) o kaip taksi kainos? kiek skaitėm, klausinėjom, tai visi gąsdina, kad labai brangu… mes irgi gyvensim netoli Koliziejaus :) tad labai smalsuuu :) ačiū iš anksto už atsakymą :)

7.   Subjektyvi rašė:

Tikrai nėra milžiniškos, apie 4-5 eurus, priklausomai nuo atstumo ;) Žinant Italijos kainodarą, kas apskritai daug kas kainuoja eurais tiek kiek pas mus litais, tai keliauti po Italiją nėra pigus malonumas.

8.   Milit rašė:

Mes lankėmės Romoje vasara per pačius karščius, nes būtent tuo metu labai pigūs skrydžiai į Romą buvo. Iš tiesų nuostabus miestas. :)Beje buvome apsistoje viešbutyje pačiame miesto centre. Su nekantrumu laukiu kito apsilankymo Romoje.

9.   Rūta rašė:

Planuojame ir mes keliauti į Romą. Nekantrauju aplankyti visus muziejus ir kitas lankytinas vietas. O vasarą tikrai taip karšta ten būna?